Större shablonbild
Redovisning Sollentuna

Redovisning Sollentuna

 

Behöver ni få hjälp med redovisning för ert företag i Sollentuna? Vi är en pålitlig redovisningsbyrå som erbjuder konsulttjänster för redovisning, bokföring, skattebetalning och momsbetalning, leverantörsreskontra och ekonomisk rapportering till olika myndigheter.

Lokal redovisning i Sollentuna

Vi kan ta hand om er redovisning för ert företag i Sollentuna, och skulle det vara så att ni själva vill sköta om bokföringen och till exempel vill anlita oss som redovisningskonsult, så kan vi i stället fungera som er affärsrådgivare och hjälpa er med svåra problem som behöver lösas.

Hos oss får ni alltid ett personligt bemötande, stort engagemang och kompetenta tjänster. Vi som arbetar på Metric Accounting har alltid våra kunders bästa i fokus gällande redovisning för er ekonomi. Vi kan göra avstämningar, hjälpa till att ta fram rapporter eller kvalitetssäkra rapporter som ni behöver ta fram.

Och vi kan också sköta den löpande bokföringen åt er, hantera attesterade leverantörsfakturor, bevaka kundfordringar, samt göra prognoser för in- och utbetalningar för planering av likviditeten.

Dessutom kan vi sköta lönehanteringen, räkna ut och redovisa skatter och avgifter samt sköta om rapportering för statistik, till försäkringsbolag och myndigheter.

Hjälp med redovisning?

Behöver du hjälp med, kan vi hjälpa till med allt från bokföring till redovisning av ekonomiska händelser på ett korrekt sätt.

Vår ambition är att alltid bidra med mervärde för våra kunder, när det kommer till redovisning. Då ser vi till att hjälpa företaget att utvecklas till att bli ännu mer effektivt.

Vår vision, som vi eftersträvar i vår verksamhet, är att skapa tid så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet och se till så att ni har ekonomisk trygghet att växa och fortsätta framåt på ett framgångsrikt sätt.
Metric Accounting har arbetat med redovisningar ända sedan 20 år tillbaka. Under den tiden har vi hunnit växa ordentligt och kan idag erbjuda våra tjänster med redovisning i Sollentuna, Stockholm, Visby och Södertälje. Och under våra verksamma år, har vi fått en bred erfarenhet av de olika villkor som företag har att förhålla sig till inom olika branscher.

Hjälp med Redovisning

Redovisning och så mycket mer

Numera finns vi även i Finland och erbjuder våra redovisningstjänster i Helsingfors, Vanda och Lahti.

Och vi är fler än 30 redovisningskonsulter som arbetar med redovisning, bokföring och ekonomisk administration.

Bland våra kunder hittar du såväl stora som små i Sverige och Finland, och på Gotland. Alla slags firmor är välkomna till oss som behöver redovisning i Sollentuna och på alla de orter där vi är verksamma.

Detta erbjuder vi:

  • Redovisning av allt från bokföring, till skatte- och momsbetalningar.
  • Hantera kund- och leverantörsreskontra.
  • Ekonomisk rapportering.
  • Ansvara för attesterade leverantörsfakturor.
  • Bevaka kundfodringar så att de betalas i tid.
  • Sköta er lönehantering och betala inkomstskatt, arbetsgivaravgifter, semesterutbetalningar, sjuklöner med mera.
  • Ta hand om rapportering för statistik till försäkringsbolag och myndigheter.
  • Skapa förenklade rutiner som underlättar ert eget företagande och verksamhet.
  • Införa smarta processer för er ekonomiska administration.
  • Anpassa kontoplan för att ge rätt beslutsunderlag.
  • Bygga upp system för effektiv, intern kontroll för ert företag.

Behöver man redovisa?

Beroende på vilken typ av företag ni har, så kan det skilja sig vilka regler och skyldigheter man behöver förhålla sig till.

Vi kan även skapa effektiva rutiner som sparar er dyrbara tid, då anpassar vi rutinerna så att de passar er verksamhet.

Ibland kan det handla om att anpassa er kontoplan, använda rätt slags redovisningsprogram på nätet, införa ny struktur för er administration.

Ta kontakt med oss, vi vill gärna höra hur vi kan hjälpa er till ett bättre företagande!

Välkomna att besöka oss så kan ni berätta vad ni behöver hjälp med och vi kan berätta vad vi kan erbjuda er och vilken hjälp ni kan få av oss.

Intresserad?

Skicka in ditt namn och telefonnummer så hör vi av oss och berättar mer om hur Metric Accounting kan hjälpa ditt företag.

Tom Wickström

VD, Bolagsspecialisten Stockholm AB

Johan Alanko

Great Deals & Alanko AB

MD, Alexey Zayashnikov

Breakwater Consulting AB

“Sedan vi börjat vårt samarbete med METRIC har vi fått ordning och reda på våra papper, rapporter i tid varje månad, plus bra tips och information om vad vi måste göra för att uppfylla våra branschkrav, sköta vår bolagsförvaltning och lämpliga nivåer för aktieutdelning.”

“Jag har drivit eget konsultbolag sedan 2012. METRIC hjälpte mig med uppstarten av bolaget och har fungerat som extern ekonomiavdelning hela tiden sedan dess. De ger mig alltid snabb hjälp och har ordning och reda. Deras proffsighet gör att jag helt och hållet kan fokusera på det jag själv är bäst på – att leverera till mina kunder.”

”Being a client of METRIC, I can only highly recommend them and their professional services, which are fairly priced and timely performed. As well as Edith Lau is doing a great job and always helpful.”

Vanliga frågor

Ni har bytt namn, hur påverkar det mig?

Kommer jag få en ny kontaktperson?

– Nej, ni kommer jobba vidare med samma konsult som tidigare.

Kan jag fortsätta använda samma e-post och telefonnummer som innan?

– Ja, men på sikt kommer de gamla mailadresserna fasas ut, men du kommer få information i god tid innan.

Förändras mitt uppdragsavtal med byrån?

– Innehållet kommer inte förändras, men vi kommer skicka ut uppdateringar med nya namnet pö om pö, dels för att vår branschorganisation har det kravet men också för att du ska vara tydligt för dig som kund vem du samarbetar med.

Hur lång tid tar det att bli kund hos er?

Om du inte redan idag har hjälp av en annan byrå så tar det ca en vecka 5 minuter att bli kund hos METRIC. Vi är bara ett samtal eller mail bort för att ni ska kunna komma igång med er redovisning hos oss. Om du idag är anknuten till en annan byrå är det er överenskommelse som styr när du kan byta till oss. Vi hjälper till i den övergången och tar kontakt med er befintliga byrå och samlar in all nödvändig information för att gör det så enkelt som möjligt för dig.

Jag behöver starta ett AB, hjälper ni till med det?

För många är det krångligt att starta ett AB, ofta väljer man därför ett lagerbolag. Det man inte vet om är att det är lika många steg att fullfölja oavsett om man startar bolaget helt själv eller köper ett lagerbolag. Låt oss hjälpa dig med registrering hos Bolagsverket tills dess att du ställer ut din första kundfaktura. Det blir både billigare och effektivare. Det är många steg på vägen, men vi stöttar dig under hela processen och ser till att det blir rätt från början.

Jag behöver bara hjälp med redovisning, går det?

Behöver du bara hjälp med redovisning och ingenting annat så stöttar vi dig med just den tjänsten, vi hjälper flera kunder med bara utvalda delar av ekonomiarbetet men även med att vara hela deras ekonomiavdelning; vi skräddarsyr våra tjänster efter ditt behov.

Jag har precis startat ett företag, hjälper ni mig hela vägen?

Om du precis startat ett företag har du säkert många frågor, vi kan hjälpa dig med registrering hos Skatteverket, formalia på din kundfaktura, bolla frågor, komma igång med redovisning, och beräkna lön. Precis alla de tjänster som du behöver kan vi erbjuda, du väljer själv hur du vill använda oss.